Polskie dzieci mają coraz większy problem z nadwagą i otyłością. W walce z problemem potrzebna jest pomoc szkół i wsparcie finansowe

2017-10-20
fot. newseria.pl
Według statystyk Instytutu Matki i Dziecka już co trzecie polskie dziecko zmaga się z nadwagą lub otyłością. Sukcesy polskich sportowców pomagają wypromować sport, aktywność i zdrowe odżywianie wśród młodzieży, ale potrzebne jest również zaangażowanie szkół, rodziców i wsparcie finansowe – zwłaszcza w mniejszych miejscowościach. Akcja Drużyna Energii, która wystartowała w tym tygodniu, ma na celu dotrzeć do szkół z całej Polski i zachęcić młodzież do ruchu w zupełnie niestandardowy sposób, tzn. dzięki mediom społecznościowym.
REKLAMA
 

 

– Dzieci potrzebują idoli, potrzebują wyników. Te wyniki zawdzięczamy polskiej reprezentacji, osiągnięciom Roberta Lewandowskiego. Jeśli teraz spytamy młodego chłopaka spotkanego na boisku, kim chce być w przyszłości, to z całą pewnością odpowie, że chce być właśnie taki jak Robert Lewandowski – on wpływa na to, co dzieciaki robią, co ćwiczą, i na to, że zapisują się do szkółek piłkarskich czy biorą udział w sportowych projektach – mówi Krzysztof Golonka, mistrz świata trików piłkarskich i ambasador Drużyny Energii.

Drużyna Energii to ogólnopolski program sportowo-edukacyjny skierowany do uczniów klas VI–VII szkoły podstawowej, którego partnerami są Grupa Energa i New Balance. Główny cel to przekonanie młodzieży do większej aktywności fizycznej i zmiany nawyków żywieniowych. Według tegorocznych danych, opracowanych przez WHO oraz Instytut Matki i Dziecka, ponad 31,2 proc. ośmiolatków w Polsce ma zbyt dużą masę ciała. W tej grupie 18,5 proc. zmaga się z nadwagą, a 12,7 proc. – z nadwagą.

– Obecnie sytuacja wygląda nieciekawie. Jesteśmy krajem, który prowadzi w rankingach tej niechlubnej klasyfikacji, i mamy nadzieję, że ten program – oraz inne, które aktywizują polską młodzież, niedługo odwrócą ten trend. Odciągnięcie dzieciaków od komputera i wyciągnięcie ich na dwór może faktycznie przyczynić się do tego, że kondycja młodzieży się poprawi. Ważne jest dla nas partnerstwo z Instytutem Matki i Dziecka, żebyśmy mogli przekazywać młodzieży merytoryczne treści związane z tym, jak się odżywiać, w sposób, który jest dla nich zrozumiały i ciekawy do wdrożenia – mówi Robert Leszczyński, dyrektor do spraw marketingu New Balance.

Pierwsza edycja akcji to zajęcia z piłki nożnej i siatkówki. Sto szkół, które wypełnią formularz na stronie internetowej (www.druzynaenergii.pl) oraz nagrają 120-sekundowe wideo zgłoszeniowe, dołączy do Drużyny Energii i przez kolejnych siedem miesięcy będzie podejmować sportowe wyzwania. Zgłaszać się można do 13 listopada. Trzem najlepszym szkołom organizatorzy ufundują wyposażenie sal gimnastycznych. Natomiast szkoła, która będzie najbardziej aktywna i zaangażowana w projekt, zostanie organizatorem turnieju sportowego, który poprowadzą Krzysztof Golonka, Bartosz Ignacik, Marek Citko i Krzysztof Ignaczak – ambasadorzy akcji Drużyna Energii.

– Wykorzystujemy nowe narzędzia do komunikacji z młodzieżą i wytrych, jakim jest YouTube, social media oraz nasi ambasadorzy, którzy mają gigantyczne zasięgi i są ubóstwiani w internecie przez młodzież. Poprzez ten kanał chcemy zaprosić dzieciaki do tego, aby ruszyły się i same wykonywały to, co wcześniej zobaczyły na ekranie w wykonaniu ambasadorów – mówi Robert Leszczyński.

Anna Ziobro, dyrektor marketingu i komunikacji Grupy Energa, wskazuje, że akcja jest skierowana do młodzieży, która chce aktywnie spędzać czas i ma na to pomysł. Została skonstruowana tak, żeby zaangażować lokalne społeczności, stworzyć młodym ludziom pole do wykazania się kreatywnością.

– Chcielibyśmy zaktywizować lokalne społeczności, aby ten projekt był projektem ogólnopolskim, aby zgłosiły się wszystkie szkoły z całej Polski, również z małych ośrodków. Program Drużyna Energii powstał kiedyś na jednym ze spotkań, gdy przeglądaliśmy wnioski sponsoringowe, których wpływa do nas bardzo dużo. Jest bardzo duża potrzeba finansowego wsparcia lokalnych, małych szkół oraz lokalnych drużyn sportowych. Mamy świadomość, że małe szkoły i małe kluby sportowe nie mają środków do tego, aby przeżyć. Dzięki tej akcji mamy szansę do nich dotrzeć, zaangażować dzieciaki, dostarczyć im sprzęt sportowy, dzięki czemu będą w stanie rozwinąć swoje możliwości i być może spełnić swoje marzenia – mówi Anna Ziobro z Grupy Energa.

Krzysztof Ignaczak, siatkarz i ambasador Drużyny Energii, zauważa, że przy takich projektach dużą rolę odgrywa wsparcie rodziców, którzy zachęcają dzieci do uprawiania sportu, a niejednokrotnie – sami stanowią dla nich wzorzec.

Trzeba po prostu spędzać z dzieckiem dużo czasu i próbować wciągnąć je w różne dyscypliny sportu. Rodzice odgrywają bardzo ważną rolę, bo dzieci czerpią z nas wzorce, podpatrują nas w każdym momencie naszego życia. Być może nie zdajemy sobie z tego sprawy, ale jesteśmy olbrzymimi autorytetami dla swoich dzieci, więc jeżeli będziemy w stanie pokazać im jakąkolwiek formę ruchu, to damy bardzo dobry przykład naszym dzieciom – mówi Krzysztof Ignaczak.

źródło: newseria.pl


Wasze Opinie i Komentarze
artykuł nie został jeszcze skomentowany, bądź pierwszy...
Twoje-Miasto sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez internautów. Regulamin Forum
opis:
podpis:
kobieta mężczyzna
Powietrze w mieście
dobre
PM10: 78%
31µg/m3
AVG[godz. 01:00]: Włocławek-Okrzei
REKLAMA
kiedy 2018-11-04 16:00





Szanowny Czytelniku!

Przypominamy podstawowe informacje z zakresu przetwarzania danych dostarczanych przez Ciebie podczas korzystania z naszych serwisów.
Zamykając ten komunikat (kliknięcie w przycisk "Przejdź Dalej" lub "X"), zgadzasz się na wskazane poniżej działania.


Stosowanie plików cookies i innych technologii

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies (ciasteczka) i inne pokrewne technologie, które mają na celu:
- Zapewnienie bezpieczeństwa podczas korzystania z naszych stron
- Ulepszenie świadczonych przez nas usług poprzez wykorzystanie danych w celach analitycznych i statystycznych
- Poznanie Twoich preferencji na podstawie sposobu korzystania z naszych serwisów
- Wyświetlanie spersonalizowanych reklam, które odpowiadają Twoim zainteresowaniom

Zakres wykorzystywania plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki. Bez wprowadzenia zmian ustawień, informacje w plikach cookies mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia.


Administratorzy danych

Administratorem tych danych jesteśmy my, czyli Twoje-Miasto Sp. z o.o., ul. Legionów 57A 86-300 Grudziądz jak również nasi Zaufani Partnerzy z którymi współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach do Twoich potrzeb i zainteresowań oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w Polityce Prywatności.


Jak wykorzystujemy Twoje dane

W ramach świadczonych przez nas usług staramy się wyświetlać reklamy odpowiadające Twoim zainteresowaniom, które dotyczą naszych produktów oraz produktów klientów korzystających z naszych usług reklamowych (marketing bezpośredni). W tym celu wykorzystujemy informacje zapisywane w plikach cookies, które otrzymujemy podczas korzystania z naszych stron. Nasze działania podejmowane są zgodnie z obowiązującym prawem w ramach tzw. uzasadnionego interesu administratora danych, ponieważ chcemy, by wszystkie nasze usługi, w tym wyświetlane reklamy, były najlepiej dopasowane do potrzeb użytkownika.


Wykorzystywanie Twoich danych przez naszych partnerów

Podobne działania w celach marketingowych podejmują nasi Zaufani Partnerzy, którym udostępniamy powierzchnię reklamową na naszych stronach. Wśród Zaufanych Partnerów znajdują się dostawcy technologii reklamowej, sieci reklamowe, domy mediowe, agencje interaktywne oraz reklamodawcy.
Nasi partnerzy gromadzą i wykorzystują informacje określające Twój sposób korzystania z naszych serwisów. Dzięki temu wyświetlają reklamy najbardziej dopasowane do uzyskanych informacji oraz udostępniają je innym podmiotom wyświetlającym lub zlecającym reklamę w Internecie.
W związku z reformą prawa ochrony danych osobowych nasi partnerzy potrzebują Twojej zgody na działania, których dokonują na naszych stronach. W przypadku jej udzielenia nasi partnerzy będą mogli, w ramach uzasadnionego interesu, wykorzystać Twoje informacje także dla celów analitycznych służących ocenie skuteczności podejmowanych działań marketingowych.
Pamiętaj, że ewentualna zgoda jest Twoją dobrowolną decyzją, natomiast brak jej udzielenia może wpłynąć na Twój komfort korzystania z naszych serwisów. Reklamy nieodpowiadające zainteresowaniom użytkownika są nie tylko nieatrakcyjne, ale i drażniące dla odbiorcy.

Zgodę możesz udzielić poprzez zamknięcie tego komunikatu (kliknięcie w przycisk "Przejdź do serwisu" lub "X"). Udzieloną zgodę możesz w każdej chwili wycofać, co jednak nie będzie równoznaczne z tym, że korzystanie z tych informacji do czasu wycofania zgody było niezgodne z prawem.


Jakie masz prawa?

Masz pełne prawo do zgłoszenia podmiotowi wykorzystującemu Twoje dane osobowe żądania dostępu do tych informacji, ich poprawiania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Pamiętaj jednak, że nie w każdym przypadku możliwe jest zrealizowanie Twoich praw w odniesieniu do informacji zapisanych w plikach cookies.

Więcej szczegółów znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

email:
hasło:
 
bezpieczne logowanie SSL
zapomniałem hasła | zarejestruj się