PKP PLK podpisały umowę na modernizację linii między Krakowem i Tunelem
W ramach inwestycji mają zostać wymienione tory, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem. Projekt zakłada też budowę nowego peronu na stacji w Miechowie, unowocześnienie przystanków w Smrokowie i krakowskich Batowicach, budowę kolejnego peronu na przystanku w Zastowie wraz z wydłużeniem kładki nad torami oraz modernizację sześciu przejazdów kolejowo-drogowych.
Celem inwestycji jest zwiększenie możliwości obsługi pociągów i poprawa dostępności kolei na trasie prowadzącej z Krakowa na północ - do Kielc, Łodzi i Warszawy.
„Efektem prac będzie likwidacja istniejących ograniczeń prędkości pociągów, a także jej podniesienie do 120 km/h. Dzięki temu o trzy minuty skróci się czas przejazdu, a wymiana urządzeń sterowania ruchem kolejowym ułatwi zarządzanie pociągami i zwiększy bezpieczeństwo na torach” - przekazał we wtorek Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK.
Inwestycja jest realizowana w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
To nie jedyna inwestycja PLK SA na linii kolejowej nr 8. W ub. r. rozpoczęły się prace nad unowocześnieniem systemu sterowania ruchem pociągów. Zadanie polega na instalacji nowoczesnych urządzeń wraz z wymianą kabli i światłowodów, dzięki czemu możliwe będzie zdalne zarządzanie ruchem ze stacji Kraków Batowice ze stacjami Miechów, Słomniki, Niedźwiedź i Zastów. (PAP)
juka/ mmu/
